Anna Szabó T. Pokus -Omyl

Edícia -Pevný bod od vydavateľstva Zelený kocúr sa rozrástla o ďalšiu knihu a to od maďarskej autorky Anny Szabó T. 
Podmanivý názov Pokus-Omyl ukrýva zbierku krátkych poviedok. Hlavné postavy, muži a ženy sa diskrétnym hlasom prihovárajú k čitateľom. Z diskrétnych slov vyplávajú trpké momenty zo života.

Plytké a zároveň hlboké chvíľky, ktoré prekračujú hranice morálky. V spoločnosti nevysloviteľné témy v poviedkach ožívajú. Situácie, ktoré opisuje autorka prostredníctvom hlavných postáv sú priame. Svojou priamosťou a reálnosťou sa dotknú kútika duše čitateľa.

Hlavné postavy nepoznáte, neviete ich mená, temperament, zvyky. Poznáte len situácie, ktoré sa môžu zdať známe a šokujúce.
Keď treba klamať, tak klamete. Ste naivní a zároveň nevinní. Jednotvárnosť je nebezpečná, snažíte sa utiecť pred ňou. 

,,Pulzujúce prázdno. Začujem volanie, preberie ma. Obojok vibruje, telo mi zaplaví elektrina. Dva dni ma nik nevolal, dva dni som ležala v tme, ale teraz sa svetlá v kapsule rozsvietili a ja sa vidím v zrkadle nad hlavou. Zrkadlo je moje privilégium. Zrkadlo nado mnou, zrkadlo všade." st.125

Nevysloviteľné okamihy života získavajú nový štýl predstavenia. Krátka poviedka vie byť silná a ostrá. Hra písmen a slov autorky a prekladateľky vtiahnu čitateľa do života nevysloviteľných tém, ľahkým čitateľným štýlom. Pokus-omyl si zaslúži čitateľskú pozornosť. 

Za možnosť prečítať si knihu a napísať o nej viac ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr

Autorka príspevku: dannyreads

Kniha: Pokus-omyl
Autorka: Anna Szabó T.
Počet strán: 240
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Zelený kocúr
Hodnotenie na Goodreads 4/5* 



Anna Szabó T. Pokus -Omyl 


Komentáre

Obľúbené príspevky