Åsne Seierstad: Kníhkupec z Kábulu




Kníhkupec z Kábulu

Zrejme takto by som opísala moje pocity z čítania knihy Kníhkupec z Kábulu- svetlé a tmavé ako na fotke.
Åsne strávila štyri mesiace v rodine kníhkupca. Ako sama uvádza v knihe:,, bola hostkou, no veľmi rýchlo sa tam udomácnila." Žena zo západu priťahuje na seba veľkú pozornosť, sama sa rozhodla nosiť burku, aby sa vcítila do kože afgánskych žien, píše o tom detailne. Pri čitaní som cítila, ako keby som sama mala burku. Autorka píše o typickej afgánskej rodine, každodennom živote. Živote mužov a žien, tradíciách, náboženstve,ktoré zohráva veľkú úlohu. Píše o nebezpečných chvíľach členov rodiny. Spomínajú na Taliban, čo bolo pred ním, ako sa žilo pred ním, takže nás to oboznámi aj s minulosťou Afganistánu.
.
Ako som písala na začiatku, kniha má svetlé aj tmavé chvíle. Vyhrávajú tmavé chvíle. Hodnota nevesty spočíva v panenskej blane, hodnota manželky v počte synov, ktorých porodila. Dievčatá-ženy uviazli v tradíciách, paralyzované. Muži to tiež nemajú jednoduché. Hodnota muža spočíva vtom, či vie zarobiť dosť peňazí, či sa vie postarať o svoju rodinu. Hlava rodiny, kníhkupec je vyštudovaný, sčítaný muž, obchodník telom a dušou, čo nepustí ani cent, riadiaci sa rodovými zvykmi.
Tak ako pri Dvoch sestrách aj Kníhkupec z Kábulu vytvoril silný kultúrny šok.
Odporúčam si ju prečítať.

Kniha: Kníhkupec z Kábulu
Autor: Åsne Seierstad
Počet strán: 264
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Absynt
Hodnotenie na Goodreads

Autor: dannyreads



Komentáre

Obľúbené príspevky