Recenzia: Matteo Strukul- Mocná kráľovná

Recenzia pre kníhkupectvo Panta Rhei.. LINK-TU

Milovníci historických románov, intríg a talianskej renesancie sa dočkali. Vydavateľstvo Slovart nám prinieslo ďalšie knižné pokračovanie o mocnom rode.
Prvé časti série sa venovali významným mužským predstaviteľom:  (Mocný rod) bol venovaný Cosimovi de Medici, druhý diel, jeho vnukovi Lorenzovi Magnifico (Mocný muž). Tretí diel románu sa zameriava na Katarínu de Medici- významnú panovníčku. V najnovšom knižnom spracovaní s názvom Mocná kráľovná nás autor premiestňuje do Francúzska, konkrétne na francúzsky dvor. Samotný autor priznáva, že Katarína de Medici bola komplikovaná historická osobnosť, s ktorou sa  musel popasovať.
Úvod románu čitateľa konfrontuje s tragickou udalosťou, ktorá vrhá tieň podozrenia na hlavnú postavu. Mladá princezná (Katarína) sa musí vyrovnávať s ťažkými podmienkami na kráľovskom dvore, čelí neustálym intrigám zo strany šľachty pre svoj taliansky pôvod. Pozoruhodné vlastnosti pripísal Strukul, budúcej Francúzskej panovníčke- bystrosť, nesmiernu trpezlivosť, inteligenciu s ktorou zvláda všetky útoky od svojich neprajníkov. Autor tak ako v predchádzajúcich knihách prináša čitateľovi ľúbostný trojuholník medzi budúcim panovníkom, Katarínou a jeho favoritkou, ktorý nie raz zasahuje do politických rozhodnutí a vytvára nebezpečné hry pri ktorých ide až o život.
V príbehu sa vyskytujú  ďalšie dôležité postavy, napríklad je to postava mystického, tajomného astrológa Nostredame, jeho radami a veštbami sa riadila samotná Katarína. Pri tejto postave a pri niektorých udalostiach- proroctvách sa autor nechal uniesť a prikrášlil niektoré udalosti. Celkový dej románu si zanecháva chronologický postup na ktorý Strukul starostlivo dbal, bitky a súboje sú podrobne vykreslené, detaily prostredia francúzskych zámkov, miest sú identické. Ďalším historickým podtónom v románe sú náboženské vojny, ktoré postihli Európu v 16 storočí, hlavne Francúzsko, dôvody a následky pre krajinu predstavovali veľké straty, s ktorými sa musela kráľovná vyrovnávať.
Román je spracovaním života Kataríny de Medici a jej dlhého vládnutia na francúzskom tróne. Tretí diel tetralógie o Mediciovcoch osloví čitateľa ktorí má rád historické romány a nechá sa zviesť veľkolepým obdobím histórie, renesanciou.
Začítaj sa.