Lenka Hlinková- Ženský algoritmus

Žena a technický typ? To je nereálne. IT je iba pre mužov...
Podobné frázy, prázdne reči a veľa ďalších slovných spojení si my ženy vypočujeme od svojho blízkeho okolia. Ženský algoritmus vyvracia tieto predsudky a otvára IT svet, pre nás všetkých ( pre mužov a hlavne pre ženy).

Ako prvá otázka vám možno príde na rozum: 
,,Prečo by som mal/a čítať knihu o IT, keď ma to nezaujíma, nerozumiem tomu“!  Neodsudzujte hneď, dajte jej šancu.

Lenka Hlinková- Ženský algoritmus

Ženský algoritmus patrí medzi prvé slovenské knihy s takto podrobne rozpísanou problematikou žien v IT. Otvorene hovorí o pracovných pomeroch na Slovensku a ako je to v iných krajinách. Prečo je to tak? Zrejme preto, lebo stále žijeme v bubline, ktorá nám tvrdí že ženy nie sú technické typy. Túto bublinu autorka rázne odmieta a vo svojej publikácií dodáva:
,,Nerodíme sa ako ajťáčky, stávame sa nimi.“

 
Bug sem, Java tam, Python tiež niekam ?...
Pojmy, ktoré nám skoro nič nehovoria a ťažko môžeme hádať ich význam. V knihe sa ľahko zorientujete a osvojíte si ich významy. 

Ďalším plusom  sú reálne príbehy, skúsenosti slovenskej autorky z ktorých si odnesiete  motiváciu, ponaučenie ako to má v skutočnosti vyzerať a vyhýbať sa prípadným chybám.  

Moje celkové dojmy sú pozitívne a zároveň zarážajúce. Zarážajúce hlavne preto, lebo trh práce a aj celkovo naša spoločnosť nie sú pripravené na ambiciózne ženy, ktoré zvládajú bezchybne prácu, rodinu a chod domácnosti. Nájdu sa prekážky, ktoré sa dajú prekonať. Pozitívne rady ako prežiť, posunúť sa ďalej buď v IT smere, alebo v inom odvetví a omnoho viac získate čitaním tejto knihy.

Vystúpte z komfortnej zóny,  spravte krok do neznáma. Čo vám to prinesie? Nové myšlienky, skúsenosti a poznanie samého/samej seba .

Plánujete zmeniť prácu? Chcete vyskúšať niečo nové? Začnite tým, že si prečítate Ženský algoritmus.

Viac zo sveta IT, názorov autorky pripájam link na blog.
https://robime.it/blog/
dannyreads

Komentáre

  1. Hm... Ja som popravde nemala v škole tú skúsenosť, že IT nie je nič pre dievčatá, skôr som mala pocit, že za to, že mi to nešlo, som bola pokladaná za blbú občas. Ale určite je to tak, že ženy majú v mnoho povolaniach na Slovensku stále nevýhodu oproti mužom. Čo je smiešne, ale verím, že to už časom vymizne. Vidím veľký rozdiel aj medzi Banskou Bystricou, kde som bývala predtým a Bratislavou, hlavne v mentalite. Ale táto kniha ma celkom zaujala, IT je pre mňa taká španielska dedina a určite by bolo fajn vedieť, čo je to ten Bug. Pôsobí na mňa takým pozitívnym dojmom a je fajn, že niečo takéto u nás vyšlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno maš pramau. Proste knihu pokladam za všetko, za motivačnu, poučnu, nie len v IT. Celkové zhrnutie ako máme postupovať v tom čo chceme :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky