Mediciovci- Mocný muž 2

Matteo Strukul: Mediciovci- Mocný muž 


Pokračovanie tematickej trilógie o mocnom rode. Mediciovci. V druhom románe autor približuje úsek života vnuka Cosima Medici. Lorenzo ,,Magnifico“ . Renesancia, obdobie fascinujúce, ale aj komplikované. Znovuzrodenie, prevládajú antické idey, zároveň je jedným z najtemnejších a najnásilnejších čias v dejinách. Boj o ľud, moc, peniaze. Florentská republika je na pokraji kolapsu, chaosu. 

Mediciovci- Mocný muž

Florencia potrebuje silného vládcu. Lorenzo, mladý, zaľúbený, plný ideálov sa musí stať mužom, ktorého jeho ľud potrebuje. Podriadil sa životu, kde si nemôže vyberať. Jediná cesta je politika.  Opäť sa dostávate do krutého deja, intríg starých nepriateľov až po cirkev, súbojov, zrád, komplotov proti mocnom a významnom rode. 


Pokračovanie tematickej trilógie o mocnom rode

Zaujímavou postavou okrem Lorenza, je mladý učeň. Leonardo da Vinci. Zvláštny mládenec hľadá vášne, záujmy.  Strutul zdôraznil menej známe aspekty umelca a tým sa vyhol typickému opisovaniu.  

Do románu sa veľmi rýchlo začítate. Mne sa historické pokračovanie veľmi páčilo a teším sa na posledný tretí diel série. Knihu odporúčam pre milovníkov histórie, Florencie, ale aj na letné oddychové čítanie ktoré Vás zavedie do 15 storočia.

  dannyreads

Komentáre

  1. Juuuuj, no ja som prečítala jedničku snáď na jeden dych hh, akurát som sa aj v škole učila všetko o renesancii lebo som maturovala z dejín umenia. V jednotke sa mi práve najviac páčilo zobrazenie Brunelleschiho a ako sa stavia kupola na Santa Maria Del Fiore aaach, no ja ju milujem. Ani neviem, prečo som sa ešte nedokopala k dvojke, teraz veľmi nemám peniaze na nakupovanie kníh, ale idem hneď kuknúť ako je na tom v knižnice.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky